Residency Permit / Oturum İzni

Schengen Vizesi

A residency permit (foreign) is a document that gives the right to temporarily reside in Türkiye if foreign nationals want to stay in Türkiye longer than the visa period given to them.

The expert staff of Vizeem provides consultancy services to foreign nationals for obtaining a residence permit. Our success rate of up to 98% in residency applications is directly proportional to the result of our meticulous and institutional work.

You can call us now to benefit from our free consultancy services for residency permit applications.

Residence permit procedures are carried out online by the immigration administration. You should use the “I am applying for a residence permit for the first time” button on the e-residence page to complete your application. After filling out the form, an appointment time is given by the Provincial Directorate of Immigration. After the appointment is made, the necessary documents are prepared by our expert team and delivered to the Provincial Directorate of Immigration. The printed out and signed application form acts as a temporary residence permit. It provides the legal right to reside in Türkiye.

Residency permissions are divided into 6 groups.

1- Short Term Residency Permit

2- Family Residency Permit

3- Student Residency Permit

4- Long Term Residency Permit

5- Humanitarian Residency Permit

6- Residence Permit for Victims of Human Trafficking

Oturum (yabancı) ikamet izni veya diğer adıyla ikamet tezkeresi yabancı uyruklu kişilerin Türkiye’de kendilerine verilen vize süresinden daha uzun kalmak istemeleri durumunda geçici olarak ikamet etme hakkı veren bir belgedir.

Vizeem’in uzman kadrosu yabancı uyruklu kişilere oturum alma işlemi için danışmanlık hizmeti vermektedir. Bu başvurularda %98’e varan başarı oranımız, titiz ve kurumsal çalışmamızın sonucu ile doğru orantılıdır.

Oturum izni başvurusu için ücretsiz danışmanlık hizmetlerimizden yararlanmak için bizi hemen arayabilirsiniz.

Oturum izni işlemleri göç idaresinden online olarak yapılmakta olup, başvuruyu gerçekleştirmek için e-ikamet sayfasında bulunan ‘İlk kez İkamet İzni Başvurusu Yapıyorum’ butonu kullanılmalıdır. Form doldurma işlemleri sonrasında İl Göç İdaresi Müdürlüğünden randevu alınmaktadır. Randevu alındıktan sonra gerekli evraklar uzman ekibimiz tarafından hazırlanarak İl Göç İdaresi Müdürlüğüne ulaştırılır. Çıktısı alınarak imzalanan başvuru formu, geçici oturum yerine geçmekte olup, Türkiye’de yasal olarak oturma hakkı sağlamaktadır.

Oturum izinleri 6 gruba ayrılmıştır.

1- Kısa Dönem İkamet İzni

2- Aile İkamet İzni

3- Öğrenci İkamet İzni

4- Uzun Dönem İkamet İzni

5- İnsani İkamet İzni

6- İnsan Ticareti Mağdurları İçin İkamet İzni